Polityka prywatności

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Administrator danych osobowych. Administratorem Twoich danych osobowych jest Günthart Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Strefowa 1, 59-500 Złotoryja, NIP: 6152064262. Z Administratorem można kontaktować się pisemnie pod powyższym adresem siedziby lub mailowo pod adresem: biuro@guenthart.pl.

  2. Inspektor Ochrony Danych. Na podstawie art. 37 RODO, Günthart Polska Sp. z o.o. nie powołała Inspektora Ochrony Danych (IOD). W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się bezpośrednio z Administratorem (dane kontaktowe powyżej).

  3. Zakres obowiązywania Polityki. Niniejsza Polityka Prywatności stanowi integralną część Regulaminu serwisu/sklepu internetowego. Korzystając z naszych usług (w tym składając zamówienia w sklepie lub wypełniając formularze na stronie), powierzasz nam swoje informacje. Ten dokument ma pomóc Ci zrozumieć, jakie dane osobowe zbieramy, w jakim celu to robimy oraz jak je wykorzystujemy. Dane osobowe są dla nas bardzo ważne, dlatego prosimy o dokładne zapoznanie się z niniejszą Polityką – określa ona zasady oraz sposoby przetwarzania i ochrony Twoich danych. Dokument ten wyjaśnia również zasady stosowania plików cookies w naszym serwisie.

  4. Podstawa prawna. Zapewniamy, że przetwarzamy dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami – w szczególności z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) – jak również z innymi właściwymi regulacjami (np. przepisami prawa telekomunikacyjnego dotyczącego plików cookies oraz zasad przesyłania informacji handlowych).

  5. Przejrzystość i informowanie. Na żądanie osoby, której dane dotyczą, udzielamy wyczerpujących informacji o tym, czy i w jaki sposób wykorzystujemy jej dane osobowe. Zawsze staramy się w jasny sposób poinformować o tym, jakie dane gromadzimy, w jakim celu je przetwarzamy, komu je przekazujemy oraz jakie stosujemy zabezpieczenia przy przekazywaniu danych innym podmiotom. Udzielamy również informacji o instytucjach, z którymi można się skontaktować w razie wątpliwości dotyczących ochrony danych.

§ 2. Zasady prywatności i cele przetwarzania

  1. Poszanowanie prywatności. Szanujemy Twoją prywatność i dokładamy starań, aby korzystanie z naszych usług było dla Ciebie komfortowe i bezpieczne.

  2. Zaufanie i minimalizacja. Cenimy zaufanie, jakim nas obdarzasz, powierzając nam swoje dane osobowe w celu realizacji usług. Wykorzystujemy je zawsze uczciwie i tylko w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji tych usług.

  3. Jasna informacja. Jako Użytkownik masz prawo do pełnej i zrozumiałej informacji o tym, w jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane oraz dlaczego są one nam potrzebne. Zawsze wyraźnie informujemy, jakie dane zbieramy, w jaki sposób je przetwarzamy i komu je udostępniamy. W niniejszej Polityce znajdziesz również informacje, z kim możesz się skontaktować w razie pytań lub wątpliwości.

  4. Wątpliwości i pytania. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących wykorzystywania przez nas Twoich danych osobowych, niezwłocznie podejmiemy działania w celu ich wyjaśnienia. Odpowiemy wyczerpująco na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem danych.

  5. Bezpieczeństwo danych. Podejmujemy wszelkie uzasadnione działania, aby chronić Twoje dane przed nieuprawnionym dostępem, utratą, zmodyfikowaniem czy niekontrolowanym wykorzystaniem. Stosujemy odpowiednie środki organizacyjne i techniczne zapewniające bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych.

  6. Podstawy prawne przetwarzania. Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane na następujących podstawach prawnych, zgodnie z art. 6 ust. 1 RODO:
    a. Zgoda – jeśli wyraziłeś/aś na to dobrowolną zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na jeden lub więcej określonych celów,
    b. Umowa – jeśli przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteś stroną, lub do podjęcia działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – dotyczy to przede wszystkim realizacji zamówień w sklepie,
    c. Obowiązek prawny – gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), np. obowiązków księgowych czy podatkowych,
    d. Żywotne interesy – gdy przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej (art. 6 ust. 1 lit. d RODO) – ta podstawa wystąpi wyjątkowo,
    e. Interes publiczny – gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) – ta podstawa raczej nie ma zastosowania w działalności naszego sklepu,
    f. Prawnie uzasadniony interes – gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), np. dla celów archiwalnych, obrony przed roszczeniami lub bezpośredniego marketingu własnych produktów.

  7. Cele przetwarzania. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w konkretnych celach:

    • Realizacja usług i zamówień: w celu świadczenia naszych usług, obsługi Twoich zapytań oraz realizacji zamówień w sklepie internetowym (podstawa: najczęściej umowa lub działania przedumowne na Twoje żądanie).

    • Cele księgowe i prawne: w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (np. rozliczeń księgowych, podatkowych, archiwizacji dokumentów sprzedaży – podstawa: obowiązek prawny).

    • Marketing bezpośredni: jeżeli wyraziłeś/aś na to odrębną zgodę – w celach marketingowych, takich jak przesyłanie newslettera z informacjami o ofercie czy promocjach, wyświetlanie spersonalizowanych reklam itp. (podstawa: zgoda; w zakresie dozwolonym prawem również nasz prawnie uzasadniony interes w marketingu bezpośrednim własnych usług).

    • Inne dobrowolne cele: wszelkie inne cele, na które wyraźnie wyraziłeś zgodę, lub które wynikają z naszych prawnie uzasadnionych interesów, o których zostaniesz poinformowany.

  8. Okres przechowywania danych. Twoje dane osobowe będą przechowywane nie dłużej, niż jest to konieczne do realizacji wyżej wymienionych celów:

    • Dane związane z zawarciem i wykonaniem umowy (np. transakcje w sklepie) przetwarzamy przez czas trwania umowy, a następnie przez okres wymagany przepisami prawa, w tym przepisami Kodeksu cywilnego i ustawy o rachunkowości – nie dłużej niż 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym zrealizowano ostatnią transakcję lub umowę.

    • Dane przetwarzane na potrzeby przyszłych kontaktów handlowych lub zawarcia kolejnych umów (jeśli jesteś naszym klientem) będziemy przetwarzać na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu z Twojej strony.

    • Dane przetwarzane na podstawie odrębnej zgody (np. w celach newslettera lub marketingowych) będą przetwarzane do czasu wycofania przez Ciebie tej zgody.

    • Dane związane z komunikacją (np. korespondencją e-mail lub danymi z formularzy kontaktowych) możemy archiwizować przez okres niezbędny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń lub udzielenia odpowiedzi na kolejne pytania, jednak nie dłużej niż jest to konieczne (co oceniane będzie w zależności od charakteru korespondencji).

  9. Twoje prawa. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Ci następujące prawa:

    • Prawo dostępu do swoich danych – masz prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy Twoje dane, a jeżeli tak, uzyskać do nich dostęp oraz informacje m.in. o celach i sposobach przetwarzania, a także otrzymać kopię swoich danych.

    • Prawo sprostowania danych – masz prawo zażądać sprostowania (poprawienia) dotyczących Ciebie danych osobowych, które są nieprawidłowe, oraz uzupełnienia niekompletnych danych.

    • Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – masz prawo zażądać usunięcia dotyczących Ciebie danych osobowych, jeżeli zachodzą okoliczności przewidziane w art. 17 RODO (m.in. gdy dane nie są już potrzebne do celów, w których zostały zebrane, lub gdy odwołałeś zgodę na przetwarzanie, a nie ma innej podstawy prawnej).

    • Prawo do ograniczenia przetwarzania – masz prawo żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych w przypadkach określonych w art. 18 RODO (np. gdy kwestionujesz prawidłowość danych lub podstawę ich przetwarzania – na czas wyjaśnienia sprawy).

    • Prawo do przenoszenia danych – w przypadkach przewidzianych w art. 20 RODO (gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody lub umowy i w sposób zautomatyzowany) masz prawo otrzymać od nas swoje dane osobowe w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego lub zażądać ich przesłania bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.

    • Prawo sprzeciwu – masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, jeśli odbywa się ono na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 21 RODO). Jeżeli dane przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, możesz wnieść sprzeciw w każdym przypadku, a my zaprzestaniemy takiego przetwarzania.

  10. Prawo do cofnięcia zgody. Jeżeli przetwarzamy Twoje dane na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), masz prawo w każdej chwili wycofać tę zgodę. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy przed jej wycofaniem.

  11. Prawo wniesienia skargi. Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niezgodnie z obowiązującym prawem, masz prawo wnieść skargę do właściwego organu nadzorczego. W Polsce organem nadzorczym ds. ochrony danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

  12. Zasada zgodności z prawem. Przestrzegamy wszystkich obowiązujących przepisów i regulacji dotyczących ochrony danych osobowych. Współpracujemy z organem nadzorczym ds. danych osobowych oraz – w razie potrzeby – z uprawnionymi organami ścigania. W przypadku, gdyby brakowało szczegółowych przepisów w zakresie ochrony danych, kierujemy się ogólnymi zasadami ochrony prywatności, zasadami współżycia społecznego oraz powszechnie przyjętymi zwyczajami.

  13. Kontakt w sprawach danych. W razie pytań lub wątpliwości dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem strony internetowej (np. formularza kontaktowego) lub adresu e-mail wskazanego w §1 powyżej. Twoje zapytanie zostanie niezwłocznie przekazane do osoby odpowiedzialnej za ochronę danych w naszej organizacji. Prosimy, aby w korespondencji podać swoje imię i nazwisko – ułatwi nam to udzielenie kompletnej odpowiedzi.

§ 3. Zakres zbieranych danych osobowych

  1. Zakres danych. W ramach korzystania z naszego serwisu (rejestracji konta, składania zamówień, zapisu na newsletter, wysyłania zapytań przez formularze itp.) zbieramy i przetwarzamy tylko te dane osobowe, które są niezbędne do realizacji świadczonych usług. Zakres danych może obejmować w szczególności:

    • imię i nazwisko,

    • adres zamieszkania lub dostawy (jeśli dotyczy realizacji zamówień),

    • adres poczty elektronicznej (e-mail),

    • numer telefonu (komórkowy lub stacjonarny),

    • dane dotyczące używanej przeglądarki internetowej i urządzenia (np. typ przeglądarki, rozdzielczość ekranu, itp. – zbierane automatycznie przez narzędzia analityczne, cookies itp.),

    • inne dane osobowe, które dobrowolnie nam przekażesz (np. poprzez wypełnienie dodatkowych pól w formularzach, treść wiadomości w korespondencji itp.).

  2. Dobrowolność podania danych. Podanie powyższych danych jest co do zasady dobrowolne, jednak niezbędne do skorzystania z pełni funkcjonalności naszego serwisu. Na przykład, jeśli nie podasz danych wymaganych do złożenia zamówienia lub kontaktu, może okazać się to niemożliwe do realizacji danej usługi (nie będziemy w stanie zawrzeć umowy czy odpowiedzieć na Twoje zapytanie).

  3. Źródło danych. Dane osobowe, które przetwarzamy, pochodzą bezpośrednio od Ciebie (są przekazywane podczas rejestracji, składania zamówień, wysyłania zapytań itp.). Serwis może również zapisywać pewne informacje automatycznie (np. adres IP, informacje o przeglądarce) w ramach funkcjonowania strony internetowej i narzędzi takich jak pliki cookies – szczegóły w §4 poniżej.

  4. Przekazywanie danych za granicę. Możemy przetwarzać i przechowywać Twoje dane osobowe również przy użyciu serwerów znajdujących się poza krajem Twojego zamieszkania. W szczególności, korzystamy z usług podmiotów (dostawców usług IT, chmury, narzędzi marketingowych itp.), które mogą przechowywać dane na serwerach zlokalizowanych w innych krajach, w tym również poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG). W każdym przypadku zapewniamy, że przekazywanie danych poza EOG odbywa się zgodnie z obowiązującym prawem – stosujemy odpowiednie zabezpieczenia wymagane przez RODO, takie jak standardowe klauzule umowne ochrony danych zatwierdzone przez Komisję Europejską, lub przekazujemy dane do państw uznanych za zapewniające adekwatny poziom ochrony bądź do podmiotów uczestniczących w programach zgodności (np. EU-US Data Privacy Framework).

  5. Udostępnianie danych odbiorcom. W związku z działalnością naszego serwisu i realizacją usług, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane lub powierzane do przetwarzania następującym kategoriom odbiorców (podmiotom, z których usług korzystamy przy prowadzeniu serwisu i realizacji zawartych z Tobą umów):

    • Firmy hostingowe – dostawcy usług hostingu lub podobnych usług teleinformatycznych, zapewniający infrastrukturę serwera dla działania naszego serwisu (przechowywanie danych na serwerach).

    • Pracownicy i współpracownicy Administratora – upoważnieni pracownicy naszej firmy oraz osoby współpracujące z nami przy obsłudze serwisu, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki (np. obsługa zamówień, zapytań klientów, wsparcie techniczne).

    • Podmioty realizujące usługę newsletter/mailing – firmy udostępniające nam systemy do wysyłki newsletterów lub masowej korespondencji e-mail (jeśli zapisałeś się na newsletter albo wyraziłeś zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną).

    • Dostawcy usług IT i serwisowych – firmy zewnętrzne odpowiedzialne za utrzymanie i rozwój naszego oprogramowania oraz infrastruktury IT (np. firmy serwisujące oprogramowanie sklepu, zapewniające wsparcie techniczne, firmy świadczące usługi hostingu poczty e-mail itp.), które mogą mieć dostęp do danych w ramach prac serwisowych.

    • Operatorzy płatności – firmy pośredniczące w realizacji płatności online lub mobilnych za towary i usługi oferowane w naszym sklepie internetowym (np. operatorzy płatności elektronicznych, banki, dostawcy portfeli elektronicznych). W przypadku dokonywania transakcji Twoje dane niezbędne do zrealizowania płatności (np. imię i nazwisko, adres, numer zamówienia, kwota) mogą być przekazane takiemu operatorowi.

    • Biuro rachunkowe – podmiot zewnętrzny świadczący usługi księgowe na rzecz naszej firmy. Twoje dane mogą być przetwarzane przez biuro rachunkowe w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków księgowych i finansowych (np. w dokumentacji księgowej dotyczącej dokonanych zakupów).

    • Firmy logistyczne (dostawcy) – przedsiębiorstwa świadczące usługi pocztowe, kurierskie lub transportowe, odpowiedzialne za dostarczenie zamówionych produktów pod wskazany adres. W zakresie realizacji dostawy przekazujemy tym podmiotom dane niezbędne do doręczenia przesyłki (np. imię i nazwisko, adres dostawy, numer telefonu kontaktowego).

    • Partnerzy marketingowi i analityczni – firmy zapewniające nam narzędzia marketingowe, reklamowe lub analityczne, z których korzystamy w ramach serwisu (np. dostawcy usług wyświetlania spersonalizowanych reklam, analizy ruchu na stronie). Do tej kategorii należą m.in. operatorzy narzędzi takich jak Google Analytics czy Facebook Pixel – szczegółowe informacje o tych narzędziach znajdują się w §4 poniżej. Podmioty te mogą przetwarzać dane użytkowników naszego serwisu w określonym zakresie, zwykle jako podmioty przetwarzające w naszym imieniu lub jako niezależni administratorzy (w zakresie, w jakim wykorzystują dane do własnych celów, np. analitycznych lub reklamowych).

Zapewniamy, że wszystkie podmioty, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych, gwarantują stosowanie środków ochrony i bezpieczeństwa danych wymaganych przez prawo. Każdemu z tych podmiotów przekazujemy tylko te dane, które są niezbędne do realizacji ich usług.

§ 4. Pliki cookies i podobne technologie

  1. Czym są pliki cookies? Nasz serwis wykorzystuje tzw. pliki cookies lub inne podobne technologie śledzące. Cookies to niewielkie pliki tekstowe, które serwis wysyła do przeglądarki i które zapisywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika (komputerze, smartfonie, tablecie itp.) podczas przeglądania strony internetowej. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu oraz unikalny identyfikator. Informacje zbierane za pomocą cookies pozwalają m.in. zapewnić prawidłowe działanie serwisu, dostosować nasze usługi i treści do indywidualnych potrzeb i preferencji Użytkowników, a także służą celom statystycznym (np. umożliwiając analizę, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z naszej strony). Dane gromadzone za pomocą cookies są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

  2. Rodzaje wykorzystywanych cookies. W ramach naszego serwisu mogą być stosowane różne rodzaje plików cookies, w tym:

    • Cookies wewnętrzne (first-party) – pliki zapisywane i odczytywane z Twojego urządzenia bezpośrednio przez nasz serwis (nasz własny system teleinformatyczny).

    • Cookies zewnętrzne (third-party) – pliki zapisywane i odczytywane z Twojego urządzenia przez systemy teleinformatyczne podmiotów trzecich, których elementy (np. skrypty, wtyczki) zostały umieszczone na naszej stronie. Przykładem mogą być cookies ustawiane przez narzędzia analityczne lub serwisy społecznościowe zintegrowane z naszą stroną.

    • Cookies sesyjne – pliki tymczasowe, które przechowywane są na Twoim urządzeniu tylko podczas jednej sesji (do czasu wylogowania lub zamknięcia przeglądarki). Po zakończeniu sesji pliki te są usuwane z Twojego urządzenia.

    • Cookies trwałe – pliki stałe, które pozostają na Twoim urządzeniu przez określony czas albo do momentu ich ręcznego usunięcia. Zakończenie sesji przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje automatycznego usunięcia trwałych cookies.

  3. Wymagane zgody i konfiguracja. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka) domyślnie dopuszcza zazwyczaj zapisywanie plików cookies w Twoim urządzeniu. Możesz jednak w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące cookies – zablokować automatyczną obsługę cookies, całkowicie je usunąć po zakończeniu sesji lub każdorazowo otrzymywać komunikat o próbie zapisania cookies na urządzeniu. Szczegółowe informacje o tym, jak zmienić ustawienia cookies w najpopularniejszych przeglądarkach, znajdziesz w ustawieniach danej przeglądarki (np. w menu Pomoc). Przykładowe instrukcje dla przeglądarek: Chrome, Firefox, Opera, Edge, Safari, Internet Explorer są dostępne na stronach pomocy tych przeglądarek.

  4. Zgoda na cookies. Podczas pierwszej wizyty na naszej stronie wyświetlana jest informacja o stosowaniu plików cookies. Korzystamy z narzędzia umożliwiającego zarządzanie plikami cookies – masz możliwość wyrażenia zgody na poszczególne kategorie cookies lub odmowy ich wykorzystania (z wyjątkiem cookies niezbędnych technicznie, które są wymagane do prawidłowego działania serwisu). Swoje wybory dotyczące cookies możesz w dowolnym momencie zmienić za pomocą naszego narzędzia do zarządzania zgodami cookies (dostępnego na stronie) lub poprzez zmianę ustawień przeglądarki. Pamiętaj, że wyłączenie niektórych kategorii plików cookies może wpłynąć na funkcjonalność strony (np. uniemożliwić zalogowanie się lub dokonanie zakupu).

  5. Cele wykorzystania cookies. W ramach naszej strony internetowej pliki cookies pełnią różne funkcje:

    • Niezbędne cookies – są absolutnie wymagane do prawidłowego funkcjonowania serwisu i nie mogą zostać wyłączone w naszych systemach. Umożliwiają podstawowe działanie strony, takie jak nawigacja czy uwierzytelnianie użytkownika.

    • Cookies bezpieczeństwa – służą do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania, ochrony przed atakami typu CSRF itp.

    • Cookies wydajnościowe – umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony przez użytkowników (które podstrony są najczęściej odwiedzane, czy na stronie pojawiają się błędy itp.), co pozwala nam ulepszać działanie serwisu.

    • Cookies funkcjonalne – pozwalają zapamiętać wybrane przez Użytkownika ustawienia i personalizować interfejs (np. zapamiętanie preferowanego języka, układu strony, rozmiaru czcionki).

    • Cookies reklamowe – umożliwiają dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych dostosowanych do ich zainteresowań (zarówno na naszej stronie, jak i – za pośrednictwem partnerów – na innych witrynach). Dzięki tym cookies reklamy wyświetlane Użytkownikowi mogą być bardziej dopasowane do jego preferencji.

  6. Zewnętrzne narzędzia analityczne i marketingowe. W naszym serwisie korzystamy z usług podmiotów trzecich, które również mogą wykorzystywać pliki cookies lub podobne technologie w celu świadczenia swoich usług. Chodzi m.in. o: Google Analytics – internetowe narzędzie analityczne dostarczane przez Google LLC z siedzibą w USA, służące do zbierania anonimowych statystyk odwiedzin i analizy ruchu na stronie, oraz Facebook Pixel – narzędzie marketingowe udostępniane przez Meta Platforms Ireland Ltd. (dawniej Facebook Inc.), pozwalające nam kierować do Ciebie spersonalizowane reklamy w serwisie Facebook/Instagram oraz mierzyć skuteczność kampanii reklamowych. Korzystanie z tych narzędzi wiąże się z wykorzystywaniem cookies tych dostawców. Dane zbierane za pomocą Google Analytics (np. skrócony adres IP, informacje o urządzeniu i aktywności na stronie) są przekazywane do Google i przechowywane na serwerach, które mogą znajdować się poza Europą (np. w USA). W ramach usługi Google Analytics zastosowaliśmy mechanizmy ochronne – m.in. funkcję anonimizacji IP – aby zminimalizować zakres danych osobowych przekazywanych do Google. Dane zbierane przez Facebook Pixel są przekazywane do Meta Platforms Ireland oraz mogą być dalej transferowane do serwerów Meta poza EOG, zgodnie z polityką prywatności tego serwisu. Zapewniamy, że każda taka transmisja danych odbywa się zgodnie z obowiązującym prawem oraz z zastosowaniem odpowiednich zabezpieczeń, o których mowa w §3 pkt 4 powyżej. Szczegółowe informacje na temat polityki prywatności Google i Facebooka znajdziesz na ich oficjalnych stronach. Jeśli nie życzysz sobie działania Google Analytics lub Facebook Pixel, możesz skorzystać z dostępnych rozwiązań – np. zainstalować w przeglądarce dodatek blokujący Google Analytics lub skorzystać z opcji rezygnacji z reklam spersonalizowanych na Facebooku.

§ 5. Wtyczki portali społecznościowych

  1. Na naszej stronie mogą być zainstalowane wtyczki społecznościowe (tzw. social plugins) popularnych serwisów, w szczególności:

    • Facebook – przyciski i widżety serwisu Facebook, którego operatorem jest obecnie Meta Platforms, Inc., 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA (dawniej Facebook Inc.). Przegląd dostępnych wtyczek Facebooka znajduje się na stronie: developers.facebook.com/docs/plugins.

    • Twitter – przyciski serwisu X (dawniej Twitter), obsługiwanego przez Twitter Inc., 1355 Market Street, Suite 900, San Francisco, CA 94103, USA. Przegląd wtyczek Twittera (X) znajduje się na stronie: developer.twitter.com/en/docs/twitter-for-websites.

  2. Wtyczki te mogą gromadzić informacje o Twoim zachowaniu. Jeśli odwiedzasz naszą stronę będąc jednocześnie zalogowanym w danym serwisie społecznościowym (np. na Facebooku lub Twitterze), dostawca wtyczki może powiązać pewne dane dotyczące Twojej aktywności na naszej stronie z informacjami zgromadzonymi na Twoim profilu w tym serwisie. Przykładowo: jeśli na naszej stronie znajduje się przycisk „Lubię to” Facebooka, to po kliknięciu tego przycisku informacja o tym zostanie przekazana do Facebooka. Podobnie, samo załadowanie naszej strony może spowodować, że przeglądarka prześle do dostawcy wtyczki informację o wyświetleniu strony (np. adres naszej strony) wraz z pewnymi danymi technicznymi (np. IP urządzenia, wersja przeglądarki). Dostawcy wtyczek mogą łączyć te informacje z Twoim profilem użytkownika w ich serwisie.

  3. Zalecenie wylogowania. Aby ograniczyć śledzenie Twojej aktywności przez serwisy społecznościowe za pomocą wtyczek, zalecamy wylogowanie się ze swojego konta (Facebook, Twitter itd.) przed rozpoczęciem przeglądania naszej strony, jeśli zamierzasz korzystać z naszej strony bez integracji z tymi serwisami. Wówczas wtyczki społecznościowe będą miały mniejszą możliwość powiązania wizyty na naszej stronie z Twoim profilem w danym serwisie.

§ 6. Prawa i obowiązki dodatkowe

    1. Udostępnianie danych organom państwowym. W pewnych sytuacjach mamy prawo, a nawet prawny obowiązek, udostępnić niektóre informacje dotyczące Ciebie organom władzy publicznej lub innym podmiotom uprawnionym. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy uprawnione organy (np. policja, prokuratura, sąd, Urząd Ochrony Danych Osobowych) zwrócą się do nas z żądaniem udostępnienia danych, powołując się na odpowiednią podstawę prawną. Każdorazowo dokładnie weryfikujemy zasadność takich żądań i przekazujemy dane tylko wtedy, gdy obowiązujące przepisy zobowiązują nas do tego.

    2. Realizacja praw Użytkownika. Wszelkie żądania dotyczące realizacji Twoich praw opisanych w §2 (np. żądanie dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, sprzeciwu czy przeniesienia danych) możesz kierować do Administratora – pisemnie (na adres siedziby) lub mailowo (na adres e-mail podany w §1). Administrator bez zbędnej zwłoki – maksymalnie w ciągu miesiąca od otrzymania żądania – udzieli Ci informacji o działaniach podjętych w związku z Twoim żądaniem. W uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony (o kolejne dwa miesiące), o czym poinformujemy Cię z wyprzedzeniem, podając przyczyny opóźnienia.

    3. Ograniczenia usunięcia danych. W pewnych sytuacjach możemy odmówić spełnienia żądania usunięcia Twoich danych osobowych – dzieje się tak, gdy przetwarzanie danych jest nadal niezbędne z uwagi na obowiązujące przepisy lub prawnie uzasadnione interesy Administratora. Na przykład możemy zachować niektóre Twoje dane pomimo żądania usunięcia, jeżeli są one konieczne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (np. informacje o dokonanej transakcji do czasu przedawnienia roszczeń z nią związanych) albo gdy naruszyłeś Regulamin naszego serwisu i dane te są potrzebne dla wyjaśnienia tej sprawy. W takich przypadkach poinformujemy Cię o podstawie prawnej, która upoważnia nas do dalszego przetwarzania danych pomimo złożenia żądania ich usunięcia.

    4. Usunięcie konta a dane osobowe. Jeżeli posiadasz konto użytkownika w naszym serwisie i zażądasz jego usunięcia (lub samodzielnie je usuniesz, jeśli taka funkcjonalność jest dostępna), wówczas standardowo dokonujemy anonimizacji Twoich danych osobowych powiązanych z tym kontem. Oznacza to, że trwale usuwamy lub modyfikujemy w naszych bazach wszelkie informacje pozwalające na identyfikację Twojej osoby, pozostawiając jedynie dane zanonimizowane niezbędne do celów statystycznych czy administracyjnych. Informacje, które musimy zachować ze względów prawnych (np. dokumenty sprzedaży do celów podatkowych) będą przechowywane przez wymagany przepisami okres, ale zostaną oddzielone od danych aktywnego konta i odpowiednio zabezpieczone.

    5. Rezygnacja z newslettera. Jeżeli zapisałeś/aś się na nasz newsletter, masz możliwość samodzielnej rezygnacji z jego otrzymywania w dowolnym momencie. W każdej wiadomości e-mail wysyłanej w ramach newslettera zamieszczamy specjalny link rezygnacyjny, którego kliknięcie skutkuje automatycznym wypisaniem Twojego adresu e-mail z listy subskrybentów (zaprzestaniemy wówczas przetwarzania Twoich danych w celu wysyłki newslettera). Możesz też przesłać do nas prośbę o wypisanie z newslettera, korzystając z danych kontaktowych podanych w §1 – zrealizujemy ją niezwłocznie.

    6. Zmiany Polityki Prywatności. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności. Mogą one wynikać ze zmiany przepisów prawa, zmian technologicznych w naszym serwisie lub zakresu świadczonych usług, a także ze zmian w praktykach przetwarzania danych. O wszelkich istotnych zmianach Polityki będziemy informować Użytkowników z odpowiednim wyprzedzeniem – poprzez komunikat na stronie internetowej, a w przypadku bardzo istotnych zmian możemy wysłać informację na adres e-mail (jeśli go posiadamy za Twoją zgodą). Aktualna wersja Polityki będzie zawsze dostępna na naszej stronie. Zachęcamy do regularnego przeglądania treści Polityki w celu zapoznania się z ewentualnymi zmianami.